Didik Al Quran

Facebook

Dicatat oleh Insan Biasa.



Sumardi dan Ajoi sedang melepak di sebuah restoran. Sumardi mempunyai Nokia N97 dan selalu berbangga kecanggihannya handphonenya pada sahabat baiknya, Ajoi.

Sumardi: “Ajoi,gua boleh update status Facebook aku dengan senang jer. Boleh update dengan handphone aku ni, tak payah ada laptop.”

Ajoi: Ceh, berlagak la pulak lu ni…

Ajoi: Aku pun boleh update status facebook aku hanya dengan handphone Nokia 3210 buruk aku ni..

Sumardi: Hahaha ko tak yah buat lawak la Joi..Handphone ko dah la murah,takde kaler, bluetooth pun takde, apa lagi nak access internet. SMS boleh lah.

Ajoi: Aku update dengan SMS jer pun boleh…tak caya tengok ni (sambil menaip sms “melepak dengan Sumardi” dan send). Cuba ko tengok status Facebook aku dalam masa seminit.

Seminit berlalu dan Sumardi lihat status Facebook Ajoi sudah update dengan status yang baru.

Sumardi: Wow.. Amazing! Macam mana ko buat? Tak payah aku beli handphone canggih2 camni.

Ajoi: Heh heh,baru lu tau… aku hanya send pada SNR jer..

Sumardi: SNR? software ke server baru ker tu? Tak pernah dengar pun..

Ajoi: SNR= Siti Nurhaliza Radin..awek aku..aku hanya send SMS pada dia yang tgh kerja kat ofis sekarang ni dan dia updatekan Facebook aku …hua hua hua.

 

Rank

Selamat Datang